• تاریخ انتشار : 1403/02/29 - 23:53
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 100
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازرسی کمیته صیانت از حقوق شهروندی

جلسه ارزیابی شاخص های صیانت از حقوق شهروندی با هدف بررسی اقدامات اصلاحی و میزان پیشرفت معاونت درمان در پیاده سازی این شاخص ها سه شنبه 18 اردیبهشت 1403در این معاونت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، جلسه ارزیابی شاخص های صیانت از حقوق شهروندی با هدف بررسی اقدامات اصلاحی و میزان پیشرفت معاونت درمان در پیاده سازی این شاخص ها روز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 با حضور دکتر علی گنجعلی خان حاکمی، مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستان و بهاره بهزادپور، رئیس اداره امور اداری معاونت درمان، زهرا فولادی و علی حسن وند، کارشناسان مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات دانشگاه در این معاونت برگزار شد.
 
دکتر گنجعلی خان حاکمی در این بازدید با اشاره به عملکرد معاونت درمان در زمینه صیانت از حقوق شهروندی در سال های گذشته گفت: معاونت درمان همیشه دارای عملکرد بسیار خوبی در این زمینه بوده و از نظر میزان رضایتمندی در جایگاه خوبی قرار دارد. زمانی که درباره صیانت از حقوق شهروندی در واحدهای ستادی صحبت می کنیم نمی توانیم به عنوان مثال دو معاونت را با یکدیگر مقایسه کنیم. تکریم ارباب رجوع همیشه جایگاه ویژه ای داشته و نمی توان گفت چون یک معاونت بزرگتر و در نتیجه کنترل آن مشکلتر است پس در زمینه تکریم ارباب رجوع ضعیف تر بوده و بالعکس. یک سری شاخص ها وجود دارد که باید در همه مراکز برای تکریم ارباب رجوع انجام شود. 
 
وی خدمت رسانی مناسب به ارباب رجوع را هدف اصلی دانشگاه علوم پزشکی تهران و واحد های تابعه آن دانست و افزود: برای خدمت رسانی به بیماران ابتدا باید به نیروی انسانی شاغل در مجموعه رسیدگی کرد. زیرا در بحث صیانت از حقوق شهروندی تنها رعایت حقوق ارباب رجوع مد نظر نیست بلکه رعایت حقوق کارکنان، پزشکان و همه نیروهای انسانی نیز مورد توجه ما قرار خواهد گرفت. زمانی که کارکنان از مجموعه ای که در آن خدمت می کنند رضایت داشته باشند قطعا رضایتمندی ارباب رجوع نیز از خدمات دریافتی افزایش خواهد یافت. گروه ارزشمندی که در معاونت درمان به بیماران خدمت می کنند گروه بیماری های خاص و پیوند اعضا هستند و تمامی تلاش این مدیریت این است که از رفت و آمد غیر ضروری بیماران جلوگیری کند. گروه بیماران خاص از طریق میز خدمت و گروه های مجازی و سامانه نظارت که به تازگی راه اندازی شده است درخواست بیماران را دریافت و مجوزهای لازم را صادر می کند.
 
در ادامه کارشناسان مدیریت بازرسی به همراه بهزادپور از واحد های اداره امور اداری و بررسی دقیق شاخص ها، اداره بهبود کیفیت، واحد بیماری های خاص، اداره نظارت بر درمان مراکز سرپایی و اداره شکایات بازدید کردند.
  • گروه خبری : اخبار مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی
  • کد خبر : 266164
بهاره بهزادپور
نویسنده

بهاره بهزادپور